15:09

Domowy makaron czekoladowy



Moja wersja:
200g mąki pełnoziarnistej (Lubella)
2g soli
50g gorzkiego kakao (DecoMoreno)
10g stewii
sypnęłam trochę kardamonu, trochę chilli, ok 1 łyżeczki cukru wanilinowego

To mieszam razem.



Dodaje:
2 jaja (u mnie 1 duże, 1 średnie - klasa '0')
Trochę wody do wyrobienia ciasta (ok 4 łyżki)

Wyrobić ciasto na elastyczną masę, odstawić na 1h do lodówki. Uformować makaron, podsuszyć około 30 minut,


Początkowo planowałam kroić ręcznie, skoro i ręcznie robiłam ciasto, ale przypomniałam sobię, że mama ma zakmuflowane maszynki do robienia makaronu, robiłam 'sitkiem' do makaronu tagliatelle

U mnie podawane z: (na 2-3 porcje)
Ok. 1/2 kostki twarogu (półtłusty rolmlecz)
kilka listków mięty z domowego chowu :P drobno posiekane
pół łyzeczki syropu klonowego
trochę śmietanki kremówki to uzyskania fajnej konsystencji

+ mrożone owoce (z połowa, może mniej mieszanki owoców leśnych; 2 banany), napój tymbark jabłko-wiśnia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Między Niebem, a Kuchnią... , Blogger