16:13

Pizza na spodzie pszenno-orkiszonym


 Jako, że w czwartek był Międzynarodowy Dzień Pizzy to trzeba świętować! Co prawda u mnie trochę w czasie się to obsunęło, ale jest! Oto i ona: jej wysokość PIZZA.


Ciasto:
200g mąki (pszenna + orkiszowa typ 2000)
25g świeżych drożdży
łyżka oliwy z oliwek
1/3 szklanki mleka roślinnego* (u mnie z orzechów laskowych)

* może być mleko zwykłe zmieszane z wodą

sos:
80g koncentratu pomidorowego (malutki słoiczek)
2-3 łyżki wody
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka (płaska) bazylii
1 łyżeczka (płaska) oregano
1 ząbek czosnku
szczypta gałki muszkatołowej


Dodatki:
3 pieczarki
3 plasterki szynki
1/2 czerwonej cebuli
jarmuż
ser żółty (u mnie gouda)


Wszystkie składniki na ciasto zmieszać w misce (drożdże wkruszyłam świeże do mąki). Wyrobić aby była jednolita kulka. Odstawić w ciepłe miejsce (na ok. godzinę, ale można na dłużej). W międzyczasie przyszykować sos. Umyć i pokroić pieczarki, szynkę pokroić w koskę, cebulę w plasterki, jarmuż porwałam na mniejsze kawałki. Ser starłam na tarce o dużych oczkach.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Odstane ciasto na pizze, powyrabiać jeszcze chwilkę. Na blat położyć papier do pieczenia, lekko natłuścić olejem. Rozwałkować pizze na dowolny kształt ( u mnie okrągła, bo taką mam blaszkę). Posmarować sosem i dodać składniki.

Piec ok 12-15min (grzanie - dół z termoobiegiem)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Między Niebem, a Kuchnią... , Blogger