11:17

Dyniowy sos z curry do spaghetti


Znudził Wam się sos bolognese do spaghetti? Mi też nie, ale czasem lubię jakąś odmianę :)

1 duża cebula
2 łyżki masła klarowanego
500g mięsa mielonego (u mnie schab)**
1/2 dyni maślanej (pieczona)*
190g koncentratu pomidorowego
0,5 szklanki wody
1 łyżeczka bazyli suszonej
1 łyżeczka papryki słodkiej
2 łyżeczki curry
2 szczypty gałki muszkatołowej
sól, pieprz

30min przed wzięciem się do obiadu schowałam cebulę do zamrażarki
Cebulę obrałam i pokroiłam w półplasterki.i podsmażyłam do 'zeszklenia'. Dorzucamy mięso i smażymy (aż całe zmieni kolor) po tym czasie dodaje dynie (można ją zblendować, ale nie trzeba), wymieszałam, dolałam wode, przyprawy i koncentrat ponownie dobrze wymieszałam, Przykryłam pokrywką i dusiłam na małym ogniu ok 10min


*Dynie przekroić na pół, skropić delikatnie olejem, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 30-40min w 180st (u mnie z termoobiegiem). Trzeba pilnować (zależy od wielkości dyni). Po elikatnym ostudzeniu miąższ wyjmowałam łyżką.
Jedną porcje używam na bierząco, drugą chowam do zamrażarki
** w wersji wege, dajemy ugotowaną czarną soczewice ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Między Niebem, a Kuchnią... , Blogger